
The Shell brand
For more than 100 years the word Shell, our pecten emblem and distinctive red and yellow colours have visualised the Shell brand and promoted our values and the quality of our products and services all over the world.
The word Shell first appeared in 1891, as the trademark for kerosene shipped to the Far East by Marcus Samuel and Company. This small London business dealt originally in antiques, curios and oriental seashells. These became so popular – the Victorians used them to decorate trinket boxes in particular – that soon they formed the basis of the company’s profitable import and export trade with the Far East.
The word was elevated to corporate status in 1897, when Samuel formed the Shell Transport and Trading Company. The first logo in 1901 was a mussel shell, but by 1904 a scallop shell or pecten emblem had been introduced to give a visual representation of the corporate and brand name.
When the Royal Dutch Petroleum Company and Shell Transport and Trading merged in 1907, the latter’s brand name and symbol (Shell and the pecten) became the short-form name and emblem of the new Royal Dutch Shell Group. And so it has remained ever since.
The form of the Shell emblem has changed gradually over the years in line with trends in graphic design. The current emblem was introduced in 1971. Thirty years on it stands the test of time as one of the world’s most recognised symbols.

The Shell emblem from 1900 to the present
El sonido de Shell
Desde principios del siglo XX, Shell ha utilizado música en las comunicaciones audiovisuales, incluidas aportaciones de los cantantes Bing Crosby y Sammy Davis Jr. En colaboración con el compositor británico de bandas sonoras para el cine y la televisión, Tom Howe, en 2015 lanzamos el “Sonido de Shell”, una firma sonora que captura los valores y la energía de la marca Shell como una empresa moderna que utiliza la innovación para ayudar a desarrollar un futuro energético sostenible.
El resultado es una composición orquestal de tres minutos de duración y un conjunto de más de 50 variaciones con distintos géneros y estilos musicales. Cada una se basa en una melodía central que se puede expresar con muchos estilos diferentes, utilizando desde guitarras eléctricas agresivas hasta adaptaciones a la música tailandesa o turca. La expresión más breve es un sonido nemotécnico de dos segundos (la melodía principal) que, por ejemplo, acompaña al logotipo de la vieira al final de las películas de Shell. Queremos que, con el tiempo, todo el mundo lo reconozca, igual que todos reconocen el logotipo.
The sound of Shell
Listen to the sound of Shell
Listen to the 2-second mnemonic
Watch a short film about the making of the Sound of Shell
The #makethefuture initiative
With our #makethefuture initiative we ask people around the world a bold question: what if your ideas could help answer the world’s energy challenges?
The goal of the initiative is to unlock people’s scientific ingenuity and creative spirit and inspire them to join our innovation-focused programmes – for example, Shell Ideas360 and Shell Eco-marathon for students, Shell LiveWIRE for young entrepreneurs, and Shell GameChanger for experienced innovators.
Now, more than ever, the world needs more scientists, technologists, engineers and mathematicians to face the world’s energy challenges.
Más información sobre nuestra empresa
Quiénes somos
Descubra nuestra empresa y nuestros empleados, y vea cómo hemos crecido a partir de una pequeña empresa fundada en Londres hace casi 200 años.
A qué nos dedicamos
Shell es un grupo internacional de empresas energéticas y petroquímicas. Tenemos alrededor de 138 empleados en España.
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El futuro de la energía
Utilizamos nuestros conocimientos, tecnología e innovación para poder suministrar más energía y más limpia a la población mundial que no deja de crecer.
Make the Future
#MakeTheFuture showcases the on-going actions Shell is taking to help create this more sustainable energy-rich, lower carbon future.